صفرشویی چراغ خودرو

صفرشویی چراغ خودرو یکی از مواردی است که بسیاری از مشتریان برای نظافت آن ها دچار مشکلات یا مسائلی هستند. از این رو تصمیم گرفتیم که در این مقاله به این مورد مهم بپردازیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. چون قرار است مطالب بسیار خوبی در این زمینه برای شما بزرگواران بیان کنیم.

چراغ‌ های خودرو (چه جلو و چه عقب)، یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودروی شما هستند. در نهایت، بدون آن‌ها، هنگام رانندگی در تاریکی نمی‌توانید چیزی را ببینید. بنابراین، بسیار حائز اهمیت است که به طور منظم آنها را تمیز و حتی یک لایه نازک کثیفی یا آلودگی بر روی آن ها نباشد. خوشبختانه، تمیز کردن چراغ‌های جلوی اتومبیل شما کار بسیار ساده‌ای است و راه‌حل‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

استفاده از دستگاه کارواش بخار، یکی از روش های تمیز کردن چراغ های خودرو است.

چرا چراغ های جلو و عقب بایستی تمیز باشند؟

تمیز کردن حرفه ای چراغ های جلو و عقب خودرو، به منظور ایمنی خود و خودروتان است. هر چه گرد و خاک و آلودگی بیشتری بر روی چراغ های خودرو شما قرار بگیرد، تأثیر آنها در روشن کردن جاده کمتر خواهد بود. بسته به میزان کثیفی که لنزهای چراغ های جلو و عقب خودروی شما را پوشانده است، ممکن است دیدن شما را برای ترافیک مقابل و سایر کاربران جاده سخت تر کند.

اگر چراغ‌ های جلوی خودروی شما کثیف هستند، پلیس می‌تواند حتی اگر چراغ‌های شما را به اندازه‌ای کثیف بداند که خطر ایمنی بزرگی به شمار می‌رود، شما را جریمه کند.

آیا شستشو دهنده چراغ ها، تأثیری در تمیز کدن کامل آن ها دارد؟

بسیاری از خودروهایی که امروزه به فروش می رسند، دارای بخشی به نام شستشو دهنده چراغ هستند که به صورت یک نازل جمع شونده از سپر جلو بیرون و آب را به چراغ جلو می پاشد. با این حال، در حالی که اینها می توانند به از بین بردن هر گونه کثیفی روی چراغ های جلوی اتومبیل شما کمک کنند، اما در از بین بردن لایه های سخت تر به طور کامل موثر نیستند.

همچنین به خاطر داشته باشید که باید مطمئن شوید که شستشوی چراغ‌های جلوی شما نیز به بهترین شکل کار می‌کنند تا مؤثرتر باشند. به عنوان مثال، خود جت‌های نازل می‌توانند با کثیفی مسدود شوند. در نتیجه، بهتر است مرتباً بررسی کنید که شستشو دهنده چراغ جلوی خودرتان سالم هستند.

نحوه تمیز کردن چراغ های جلو با استفاده از کیت های مخصوص

تعدادی از شرکت‌های تولید کننده و ارائه کننده در زمینه ارائه تجهیزات خودرو، کیت‌های مخصوص را می‌ فروشند که به‌طور خاص برای روشن نگه داشتن چراغ‌های جلوی خودرو طراحی شده‌اند. به طور کلی، این تجهیزات دارای ترکیبات تمیز کننده و دیسک های سنباده هستند که باید با مته های پر سرعت استفاده شوند. از آنجایی که بسیاری از مارک‌ها کیت‌های تمیزکننده چراغ‌های جلوی خودروی خاص خود را می‌سازند، قیمت‌ها می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد.

اگر نمی‌توانید کیت تمیزکننده تهیه کنید، خوشبختانه راه‌های بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌تری برای پاک کردن کثیفی سطح لنز چراغ‌های خودرویتان وجود دارد. به عنوان مثال، اگر قبلاً ماشین خود را به صورت دستی با شامپو ماشین می‌شویید، می‌توانید از آن به همراه یک پارچه و مقداری آب گرم برای پاک کردن هر گونه آلودگی استفاده کنید. یا می توانید از مواد شوینده نانو تاچلس شستشوی بدنه به منظور  تمیز کردن چراغ های اتومبیل، استفاده کنید. مهم است که از مایع شوینده یا مواد شوینده اسیدی استفاده نکنید، زیرا ممکن است به چراغ‌های جلوی خودرو و هر قسمت دیگری از خودرو که با آن در تماس است، آسیب وارد نماید.

تمیز کردن چراغ های خودرو با استفاده خمیر دندان

در حالی که ما همیشه توصیه می‌کنیم هنگام شستن چراغ‌های جلوی خودرو از یک محصول تمیزکننده خاص استفاده کنید، اگر کیت پاک‌کننده چراغ‌های خودرو در دسترس ندارید، خمیر دندان جایگزین مناسبی است. همان ویژگی‌هایی که به تمیز نگه داشتن دندان‌ های شما کمک می‌کنند، هنگام از بین بردن لکه‌های سخت از چراغ‌های جلوی اتومبیل شما نیز بسیار خوب عمل می‌کنند.

بدین منظور، خمیردندان را با برس یا بافر چرخشی روی چراغ جلو بمالید تا زمانی که کثیفی شروع به جدا شدن کند. بعد از این کار، از آب گرم و پارچه برای شستن کثیفی و خمیر دندان اضافی استفاده کنید.

از آنجایی که این جوش شیرین در خمیر دندان است که به آن اجازه می دهد کثیفی را پاک کند، خمیری که از آب و جوش شیرین تشکیل شده است، نیز همین کار را انجام می دهد.

نظافت چراغ های خودرو با استفاده از سنباده

استفاده از سنباده می تواند یک راه حل مفید و ارزان به منظور نظافت چراغ های خودروی شما عزیزان باشد. یادتان باشد که استفاده از کاغذ سنباده روی چراغ جلو، با ماشین یا بدون ماشین، روش پرخطری است، زیرا صدمات جبران ناپذیری به جا می گذارد. بهتر است تا حد امکان از فشار کمتری استفاده کنید. اگر در مورد توانایی خود برای انجام کار بدون آسیب رساندن به چراغ جلو مطمئن نیستید، این کار را انجام ندهید. در ادامه مراحل شستشو با استفاده از سنباده آمده است:

  • چراغ ها را خیس و کاغذ سنباده 400 آب گرم
  • با حرکات دایره ای، با فشار کم، سنباده و چراغ جلو را مرطوب نگه دارید
  • هنگامی که کل چراغ جلو را سمباده زدید، در خطوط افقی سنباده بزنید تا تمام شود.
  • با استفاده از یک حرکت دایره ای، دوباره با کاغذ سنباده 600 گریت خیس از روی چراغ جلو بروید
  • هنگامی که کل چراغ جلو را سمباده زدید، آن را با آب تمیز بشویید
  • با استفاده از یک حرکت دایره ای، دوباره با کاغذ سنباده 2000 خیس روی چراغ جلو بروید
  • هنگامی که کل چراغ جلو را سمباده زدید، مطمئن شوید که همه آلودگی ها پاک شده اند. در صورت لزوم دوباره سنباده بزنید
  • چراغ جلو را تمیز و خشک کنید، سپس یک موم محافظ اعمال کنید.

این فقط خاک نیست که می تواند روی چراغ های جلو جمع شود. حشرات مرده، قطران، لاستیک و انواع دیگر کثیفی ها می توانند چراغ های خودروی شما بزرگواران را کثیف کنند. راه حل، استفاده از مواد شوینده حرفه ای با فرمولاسیون فوق العاده است.

همچنین ناگفته نماند که از آنجایی که شامپوهای کارواشی در تمیز کردن چراغ‌های جلو عالی هستند، قطعاً ارزش آن را دارد که هر زمان که ماشین خود را می‌شویید آن‌ها را تمیز کنید. به هر حال، از آنجایی که شما در حال تمیز کردن بقیه ماشین هستید، چرا مطمئن نمی شوید که چراغ های جلوی شما نیز عاری از کثیفی و کثیفی باشد؟

در این مقاله به بررسی کامل صفرشویی چراغ خودرو پرداختیم. در بخش نظرات، منتظر دیدگاه هیا شما عزیزان درباره این موضوع مهم هستیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید TwitterFacebookWhatsappTelegramLinkedInPin It

دیدگاهتان را بنویسید

×

سلام!

ارتباط با بخش پشتیبانی آنلاین فیدار کلین

×