تعمیر پمپ کارواش صنعتی و بررسی خرابی آن

بررسی خرابی و تعمیر پمپ کارواش صنعتی و خانگی

تعمیر پمپ کارواش، عنوان مقاله ای است که قصد داریم درباره آن با شما عزیزان صحبت کنیم. خیلی از عزیزانی که پمپ کارواش خریداری می کنند، پس از مدتی استفاده، دچار مشکلات گوناگون می شوند که بایستی آن ها را برطرف نمود. در این مقاله قصد داریم درباره خرابی پمپ کارواش و تعمیر پمپ کارواش صنعتی و خانگی صحبت کنیم و مطالب جدیدی را به شما عزیزان بیان کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یک پمپ کارواش، چه خانگی و چه صنعتی، می تواند فرآیند نظافت و شستشوی صنعتی را برای شما عزیزان آسان کند، اما برای انجام این کار باید دستگاه همیشه در بهترین حالت خود باشد. برخی اوقات، در واقع، دستگاه کارواش ممکن است دچار افت فشار شود، آب یا روغن نشت کند یا مشکلاتی از این قبیل داشته باشد که مانع از تولید فشار آب لازم برای تمیز کردن کافی سطوح، محیط، وسایل نقلیه و ماشین آلات شود. همه اینها به این دلیل اتفاق می افتد که اقدامات احتیاطی و اقدامات لازم برای مراقبت و نگهداری مناسب کارواش صنعتی (واترجت) نیاز دارد، رعایت نمی شود. نتیجه مستقیم می تواند یک نتیجه ناکارآمد یا حتی بدتر از آن، مشکل برای اپراتورها و آسیب به دستگاه یا موادی باشد که از دستگاه شستشوی فشار قوی آب استفاده می شود. پس بیایید ببینیم که نشانه‌های اساسی برای استفاده و نگهداری صحیح از یک واتر جت و استفاده مؤثر و ایمن از آن چیست.

اقدامات احتیاطی کلی برای مراقبت از پمپ کارواش

اول از همه، قبل از استفاده از دستگاه، دفترچه راهنما آن را به دقت مطالعه کنید. سپس، به طور کلی، قوانین ایمنی را رعایت کنید:

  • خروجی آب دستگاه کارواش برروی افراد یا حیوانات هدایت نکنید.
  • اجسام برقی را با واشر فشار نشویید
  • از پمپ کارواش بر روی اشیاء و سطوح ظریفی که ممکن است در اثر نیروی فشار آب آسیب ببینند، استفاده نکنید.
  • اگر تحت تأثیر داروها، مواد مخدر یا الکل هستید از پمپ کارواش استفاده نکنید و به کودکان یا افرادی که توانایی جسمی یا ذهنی ضعیفی دارند اجازه استفاده از آن را ندهید.
  • برای دستگاه های موتور الکتریکی، اگر سیم برق آسیب دیده است و دستگاه دارای نشتی آشکار آب است، از کارواش استفاده نکنید.
  • برای دستگاه های موتور احتراق داخلی، واتر جت را با سوخت های نامناسب سوخت ندهید و از آن در داخل خانه یا مکان هایی که دود اگزوز نزدیک به افراد، حیوانات یا دریچه ها است استفاده نکنید.
  • برای پمپ های آب گرم، اجازه ندهید که دستگاه به دمای بالاتر از دمای ذکر شده در دفترچه راهنما برسد، تا از آسیب رساندن به اجزای دستگاه جلوگیری شود. علاوه بر این، برای جلوگیری از خطر سوختگی، به دیگ و سایر اجزای داغ دست نزنید، همیشه به یاد داشته باشید که پس از استفاده، چند دقیقه آب سرد را اجرا کنید تا اجازه دهید واشر فشار خنک شود. در نهایت، از آب گرم با لوازم جانبی که تحمل دمای بالا را ندارند استفاده نکنید.

نحوه نگهداری از پمپ کارواش

بهترین راه برای به دست آوردن حداکثر نتیجه از یک پمپ کارواش و افزایش عمر آن، انجام تعمیر و نگهداری منظم و خاص با توجه به زمان ها و روش های دقیق است. در هر بار استفاده از دستگاه، بررسی کنید که آیا شلنگ، تفنگ، فیلتر، لنج، اتصالات و سیم های برق سالم هستند یا خیر، قطعات آسیب دیده را فوراً تعویض کنید یا برای هر گونه تعمیر با مرکز خدمات تخصصی تماس بگیرید. در صورت استفاده مکرر، ماهانه بررسی کنید که آیا فیلترها به خوبی با آب و مواد شوینده ضد رسوب تمیز شده اند یا خیر. همین کار را باید با نازل ها انجام داد و مراقب بود که با پین های مخصوصی که ارائه می شود آنها را از جِرم پاک کنید یا آنها را تعویض کنید. به همان اندازه مهم این است که سطح صحیح روغن را در داخل پمپ بررسی کنید و برای هر گونه شارژ کردن آن را فراهم کنید.

هر 3 ماه یا هر 200 ساعت کارکرد، عملیات مهم زیر را توسط تکنسین ماهر انجام دهید:

  • بررسی مدار هیدرولیک
  • بررسی سطح روغن پمپ
  • بررسی تثبیت پمپ
  • بررسی فیلترها و نازل ها

هر 6 ماه یا هر 500 ساعت کارکرد، عملیات مهم زیر را توسط یک تکنسین مجرب انجام دهید:

  • بررسی دریچه های مکش و تحویل
  • بررسی شیر تنظیم
  • تعویض روغن پمپ
  • تعویض فیلتر و نازل

 

عیب یابی و تعمیر پمپ کارواش

حتی اگر تمام اقدامات احتیاطی انجام شود، ممکن است واترجت دچار مشکل و نقص شود. برخی از این موارد که اغلب ناشی از فراموشی ساده است، به راحتی و بدون دخالت تکنسین قابل حل است، در حالی که برای رفع مشکلات جدی تر مراجعه به مراکز خدمات تخصصی و مجاز ضروری است.

بیایید ببینیم مشکلات اصلی چیست و چگونه باید به تعمیر پمپ کارواش صنعتی یا خانگی بپردازیم.

واترجت روشن نمی شود: موتور ممکن است روشن نشود: به سادگی آن را روشن کنید، احتمالاً با وصل کردن دوشاخه برق یا مطمئن شوید که پریز و منبع تغذیه به درستی کار می کنند.

دستگاه فشار قوی آب بیش از حد می لرزد و سر و صدای زیادی دارد > فیلتر ورودی آب ممکن است مشکل اصلی باشد: اگر کثیف است، به سادگی آن را تمیز کنید. به عنوان جایگزین، ممکن است به دلیل ورودی هوا معیوب باشد: در این مورد، سالم بودن مدار مکش را بررسی کنید و مطمئن شوید که تهویه توسط گرد و غبار یا زباله های کوچک مسدود نشده است. در نهایت، علت ممکن است تامین آب ناکافی باشد: بنابراین، بررسی کنید که آیا شیر آب کاملاً باز است و میزان جریان آب با دستورالعمل‌های دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی فشار مطابقت دارد یا خیر.

پمپ کارواش در حین کار به طور ناگهانی متوقف می شود > روی دستگاه محافظ موتور کار کنید، دستورالعمل های مندرج در دفترچه راهنمای عملکرد را با دقت دنبال کنید و با شرایط عملیاتی مشخص شده مطابقت داشته باشید.

موتور، یک صدای ناخوشایند تولید می کند > برای مدل های برقی، این ممکن است به دلیل شرایط نامناسب سیستم الکتریکی یا موارد مورد استفاده برای اتصال به منبع تغذیه باشد: دستورالعمل های مربوط به اتصال برق را در دفترچه راهنمای کاربر و تعمیر و نگهداری بررسی کنید و مطابق با آنها عمل کنید.

پمپ، آب گرم خروجی نمی دهد > (برای مدل های آب گرم) اطمینان حاصل کنید که مخزن دیگ به خوبی با گازوئیل تامین می شود یا فیلتر به خوبی تمیز شده است (در صورت لزوم آن را تمیز یا تعویض کنید). به عنوان جایگزین، ترموستات ایمنی دیگ بخار را کار کنید، اما فقط پس از خنک شدن واشر فشار برای چند دقیقه تا امکان تنظیم مجدد دستگاه فراهم شود.

دستگاه به اندازه کافی مواد شوینده مکش نمی کند > (برای مدل های دارای آن)، ابتدا بررسی کنید که آیا دستگیره تنظیم کاملاً باز است و سر نگهدارنده نازل در موقعیت صحیح قرار دارد، سپس فیلتر مکش مواد شوینده را از هرگونه گرفتگی تمیز کنید. در هر صورت، از استفاده از مواد شوینده چسبناک خودداری کنید، اما دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

عدم وجود جت آب از نازل واتر جت> بررسی کنید که آیا خود نازل مسدود نشده است – اگر چنین است، آن را تمیز کنید یا تعویض کنید. همچنین بررسی کنید که آیا شیر آب به درستی باز شده و مشکلی در جریان شلنگ مکش وجود ندارد.

اگر فشار آب پمپ کارواش به کم باشد، چه باید کرد

یکی از رایج ترین مشکلات عدم دستیابی دستگاه به حداکثر فشار است. علل، در این مورد، ممکن است متفاوت باشد: اجازه دهید ببینیم آنها چیست و راه حل ها رفع آن ها چگونه است.

تنظیم کننده فشار در مقدار فشار کمتری نسبت به مقدار مورد نظر تنظیم می شود: تنظیم کننده را در موقعیت حداکثر فشار قرار دهید

سر نگهدارنده نازل در موقعیت فشار کم قرار دارد: تنظیم کننده مواد شوینده را در موقعیت صحیح قرار دهید

نازل مسدود یا آسیب دیده است: نازل را از انسداد تمیز کنید یا آن را تعویض کنید

منبع آب ناکافی است: بررسی کنید که آیا شیر آب کاملاً باز است و جریان آب اصلی مطابق با دفترچه راهنمای دستورالعمل است.

اکنون همه ایرادات/مشکلاتی که ممکن است یک پمپ کاروشا صنعتی یا خانگی با آن مواجه شود را مطلع و می دانید که چگونه آنها را حل کنید: تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام اقدامات احتیاطی را رعایت کنید و روش های عیب یابی آنها را یاد بگیرید، و تمیز کردن با واترجت دیگر دیگر ندارد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی خرابی پمپ کارواش و تعمیر پمپ کارواش صنعتی و خانگی پرداختیم و مطالبی را خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. اگر سوالی، نظر یا پیشنهادی دارید، در بخش دیدگاه های همین مقاله آن ها را بیان کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید TwitterFacebookWhatsappTelegramLinkedInPin It

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر پمپ کارواش صنعتی و بررسی خرابی آن;

  1. سلام بر شما. دستگاه کارواشی دارم که برای کارهای نیمه صنعتی ازش استفاده می کنم. ولی چند وقتیه که فشارش خیلی کم شده. به نظرتان باید چی کار کنم؟ آیا تعمیر می کنید؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

×

سلام!

ارتباط با بخش پشتیبانی آنلاین فیدار کلین

×