مواد سود کارواش

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مواد سود کارواش صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این زمینه برای شما عزیزان بیان کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مواد شوینده سود پرک و پولک

ماده شوینده soda، یک نوع محصول کاربردی است که از آب و سود سوزآور تهیه می شود. این نوع ماده شوینده هم به صورت پرک و همه به صورت پولک تولید می گردد. این نوع از مواد شوینده بایستی با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرند. چون این مواد بسیار سمی و خطرناک بوده و برای محیط زیست و سلامتی انسان ها بسیار مضر هستند.

در هنگام استفاده از موادسود برای کارواش بایستی اقدامات احتیاطی و ایمنی لازم از قبیل استفاده از دستکش، ماسک و لباس مناسب را به طور کامل رعایت فرمایید. وگرنه دچار مشکلات بسیاری در هنگام استفاده از این مواد شوینده خطرناک خواهید شد.

بررسی مواد سود کارواش

سود سوزآور از هیدروکسید سدیم (NaOH) تشکیل شده است، یعنی یک نوع از سود سوزآور به رنگ آبی است. سود در چندین نوع، به صورت گلوله ای، پولکی و پرک فروخته می شود. این پولک‌ها هستند که به بهترین صورت در آب حل می‌شوند تا سود بسازند و کاربرد بسیار وسیعی در خانه داشته باشند.

کاربردهای مواد شوینده سود

علاوه بر مصرف کارواش می توان از مواد سود در شستشوی قسمت های دیگر استفاده کرد.

نظافت کاشی ها

از مواد شوینده سود می توان به منظور نظافت کردن کاشی ها و سطوح کاشی کاری شده استفاده کرد. بنابراین می توانید رسوب آهک و آهک را از کاشی ها و ظروف سفالی آشپزخانه و حمام به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی تمیز کنید. فقط کمی ماده شوینده را در آب داغ رقیق و سطح را با یک اسفنج تمیز بمالید. سپس با آب تمیز بشویید

نظافت چوب

برای پاک کردن مبلمان چوبی خود به منظور رنگ آمیزی مجدد، ماده شوینده راه حل موثری برای از بین بردن لایه رنگ قدیمی است. با استفاده از برس، ماده شوینده را روی سطح مبلمان بمالید. اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس به سادگی با یک کاردک خراش دهید تا بدون زحمت رنگ از بین برود.

نظافت کاغذ دیواری

برای اینکه کاغذ دیواری را بدون مشگلی پاک کنید، ماده شوینده سود را در کمی آب داغ رقیق و سپس مرطوب کنید و بگذارید تا عمل کنند. سپس کاغذ دیواری بدون هیچ گونه مشکلی خود به خود جدا می شود.

حذف بوی بد از لوله ها

در طول روز، لوله‌ها مسدود و رسوباتی که در آنجا ته نشین می‌شوند، باعث ایجاد بوی بد نامطبوع گردند. برای از بین بردن آنها، ماده شوینده را در آب داغ رقیق و ترکیب آن را در آبکش بریزید. بگذارید عمل کند، بوهای بد خود به خود از بین می روند.

می توانید از همین مخلوط برای تمیز کردن سطل های زباله خود استفاده کنید.

باز کردن گرفتگی فاضلاب

ماده شوینده سود برای رفع گرفتگی فاضلاب ها بسیار مفید است. سود سوزآور در واقع یکی از اجزای رفع انسداد است.

برای انجام این کار، ماده شوینده را با آب تمیز مخلوط کرده و در زهکشی های مسدود شده بریزید. بگذارید یک شب بماند و روز بعد قبل از استفاده از وسایل بهداشتی اجازه دهید حداقل یک لیتر آب جاری شود. زهکشی باید کاملاً باز شود. در صورت لزوم، عملیات را مجدداً تکرار کنید.

چربی زدایی ظروف آشپزخانه

ماده شوینده سود به از بین بردن رسوبات چربی از ظروف آشپزخانه کمک می کند. کمی مواد را در آب داغ رقیق و بگذارید در ظروف چرب‌تان عمل کند یا با این مخلوط و اسفنج بشویید. ظروف شما تمیز و براق خواهند شد.

تمیز کردن لوازم خانگی

مواد شوینده سود، لوازم خانگی را تمیز می کند و تمام رسوبات آهک و باقی مانده ها و رسوبات را از بین می برد. فقط کمی مواد را در حجم زیادی آب مخلوط کنید، آن را بر روی سطوح لوازم خانگی قرار دهید تا وسایل را تمیز کنید.

سود یک محصول شیمیایی سمی و خطرناک است، بنابراین رعایت برخی اقدامات احتیاطی برای استفاده ضروری است، زیرا خطر سوختگی و مسمومیت وجود دارد. این یک محصول بسیار خورنده است که از 70٪ آب و 30٪ سود سوزآور تشکیل شده است!

اگر سوالی در ارتباط با مواد سود کارواش داشتید، در بخش نطرات حتماً از ما در بخش نظرات همین مقاله بپرسید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید TwitterFacebookWhatsappTelegramLinkedInPin It

دیدگاهتان را بنویسید

×

سلام!

ارتباط با بخش پشتیبانی آنلاین فیدار کلین

×