مواد تشکیل دهنده کف کارواش

در این نوشته یا مقاله قصد داریم درباره موضوع مواد تشکیل دهنده کف کارواش یا مواد کف کارواش با هم صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما عزیزان بدهیم. پس بدون مقدمه بریم سراغ اصل مطلب.

شامپو خودرو نانو یا معمولی، یک محصول مهم و ضروری برای هر صاحب خودرویی است که از آسیب هایی که سایر مایعات و سایر پاک کننده های عمومی می توانند به ماشین خود وارد کنند، جلوگیری می کند. بسیاری از ما متاسفانه به مواد تشکیل دهنده کارواش یا مواد کف کارواش چنان اهمیتی نمی دهیم  و تا زمانی که یا نتایج فوق العاده ای برای ما رقم برنند یا بالعکس به خودرومان اسیب یزنند (برخی از مواد شیمیایی خطرناک و مضر می توانند صدمات جبران ناپذیری به ماشینمان وارد کنند. علاوه بر این، برای سلامتی و محیط زیست بسیار ضرر دارد.) در ادامه قصد داریم ابتدا درباره مواد تشکیل دهنده یک شامپو کارواش را توضیح دهیم.

مواد تشکیل دهند شامپو کارواش

در ادامه به بررسی مواد تشکیل دهنده کف شامپو کارواش می پردازیم:

1. سدیم لوریل سولفات (Sodium Lauryl Sulphate)

SLS یا (Sodium Lauryl Sulphate) یکی از مواد تشکیل دهنده شامپوهای کارواش، پاک کننده های کف، خمیر دندان، پاک کننده های صورت و … است. این یک ماده تمیز کننده بسیار موثر بوده که در صورت ترکیب با آب، کف بسیار عالی ای ایجاد می کند. SLS، یکی از اجزای انوع شوینده های خودرو است.

در حالی که تماس طولانی مدت با پوست می تواند باعث تحریک شود، SLS هیچ خطر سلامتی مزمن ثابت شده ای ندارد.

این مطلب را از دست ندهید: خرید مواد شوینده کارواش

2. کوکو دی اتانول آمید (Coco diethanolamide)

این ماده، یک نوع ماده شیمیایی است که باعث ایجاد ایجاد کف فراوان می شود که نه تنها در شامپوهای خودرو، بلکه در سایر محصولات حرفه ای دیگر به دفعات مورد استفاده قرار می گیرد. آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، این ماده شیمیایی را به عنوان یک سرطان‌زترین مواد احتمالی اعلام کرده است. بنابراین توصیه می کنیم از محصولاتی که حاوی این نوع ماده شیمیایی هستند، به هیچ عنوان استفاده نکنید.

3. کلرید سدیم (Sodium Chloride)

همه می دانند که نمک جاده ای، عامل شروع زنگ زدگی و خوردگی در ماشین ها است. به همین دلیل است که خرده فروشان حرفه ای بر لزوم شستشوی منظم خودرو در زمستان تاکید دارند. با این حال، نمک به دلیل خاصیت پاک کنندگی در تولید شامپو ماشین به مقدار کم استفاده می شود.

4. آب مقطر  (Distilled water)

این نوع آب، بسیاری از ناخالصی های نظیر مواد معدنی را پاک می کند. اگر بعد از رفتن به کارواش اتوماتیک، لکه‌های آب سفید روی خودروی خود مشاهده کردید، به این دلیل است که مواد معدنی موجود در آب در رنگ حک شده‌اند.

5. ایزوپروپیل الکل (Isopropyl Alcohol)

IA یک ماده شیمیایی عالی برای زدودن و حل کردن کثیفی ها، روغن و چربی های سخت است. علاوه بر این، به عنوان یک ماده ضد عفونی کنده فوق حرفه ای برای شستشوی خودروی شما عزیزان عمل می کند. به جای IA، الکل اتیلیک نیز ممکن است در شامپو های شستشوی خودرو مورد استفاده قرار بگیرد. اثرات IA به قدری خوب است که کارشناسان توصیه می کنند خودروی خود را با این ماده شیمیایی پاک کنید تا باقی مانده کثیفی ها، لکه ها، چربی ها، درزگیر یا پولیش کاملاً حذف گردد. می توان آن را مستقیماً از بطری یا مخلوط با آب مقطر استفاده کرد.

حتما حتما اطمینان کنید که در یک محیط با تهویه مناسب از این ماده برای نظافت خودروی خود استفاده کنید، زیرا بخارهای تند و زننده منتشر می کند و برای سلامتی شما و اطرافیانتان بسیار مضر است.

خوب موضوع مواد تشکیل دهنده کف کارواش یا مواد کف کارواش بسیار گسترده است و ما سعی کردیم به صورت خلاصه و مفید اطلاعات کاملی را در این زمینه به شما عزیزان بدهیم. در بخش نظرات این پست، منتظرتان هستیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید TwitterFacebookWhatsappTelegramLinkedInPin It

دیدگاهتان را بنویسید

×

سلام!

ارتباط با بخش پشتیبانی آنلاین فیدار کلین

×