خواص موتور شوی | مزایا و خاصیت موتور شویی چیست؟

خواص موتور شوی (مزایا و خاصیت موتور شویی) چیست؟ شستشوی حرفه ای و نظافت کامل موتور، چه کمکی به کارکرد این بخش حیاتی و کل خودرو می کند؟ در این مقاله قصد داریم درباره مزایی موتور شویی با شما عزیزان صحبت کنیم. پس در ادامه با ماه همراه باشید.

بیایید درست بریم سر اصل مطلب: آیا شستشوی موتور خوب است یا بد؟

حتماً شما عزیزان درباره این سوال، در اینترنت بسیار جستجو کرده اید و طیف وسیعی از پاسخ ها را برای این سوال پیدا کردید. خیلی از وبسایت درباره اثرات و مزایای موتور شویی و خیلی از وبسایت ها درباره مضرات آن.

بیشتر صاحبان وسایل نقلیه، از مزیت های شستشوی موتور به طور کامل آگاه نیستند. شستشوی موتور خودرو، کمک شایانی به افزایش طول عمر و کارایی اتومبیل می کند. پیچیدگی موتور خودرو و تعداد قطعات متحرک به این معنی است که هر گونه آلودگی یا نقص در روغن کاری، می تواند باعث سایش زودرس شود. شستشوی موتور را در طول تعویض روغن بعدی خود در نظر بگیرید تا موتور خود را “Reset” کنید و دوباره شمارنده را روی 0 روشن کنید. این مانند سم زدایی برای ماشین شما است.

برای مشاهده مواد شوینده مخصوص شستشوی موتور، بر روی مایع موتور شوی خودرو کلیکی کنید.

فلاش کردن موتور چیست و چگونه  انجام می شود (?What is an Engine Flush)

فرآیند فلاش کردن موتور (Engine Flush)، یعنی افزودن یک ماده شیمیایی به منظور از بین بردن و حذف رسوبات انباشته شده، لجن و سایر کثیفی ها از موتور خودرو. کافیست ماده را در مخزن پرکننده روغن موتور خود ریخته و موتور را حدود 10 تا 15 دقیقه در حالت بیکار قرار دهید. با روغن مخلوط شده و سپس در موتور به گردش در می آید و به حل شدن لجن و رسوبات تمیز کمک می کند. گام آخر، روغن را تخلیه و فیلتر را تعویض می‌کنید، و روغن جدید را داخل مخرن می ریزید.

به زبان ساده، فلاش موتور یک محلول شیمیایی است که برای حذف آلودگی های انباشته شده از موتور خودرو که در طول زمان بر روی آن و اجزای آن می نشیند، ساخته شده است. آن را در engine’s crankcase خودرو می ریزید و موتور را به مدت 15-20 دقیقه در حالت idle قرار می دهید. محلول شستشو با روغن ترکیب می شود و در موتور به گردش در می آید که بدین معنی است فرآیند تمیز کردن آغاز شده است. پس از اتمام فاصله زمانی، روغن کثیف را تخلیه کرده و فیلتر روغن را عوض می‌کنید، روغن جدید اضافه می‌کنید.

برخی مزایای موتور شوی (موتور شویی) چیست؟

  1. تمیز کردن موتور، رسوبات، گرد و خاک و کثیفی ها را به طور کامل از بین می برد. رسوبات لجن، مخزن و کربن می توانند در موتور شما جمع شوند و باعث تضعیف در عملکرد موتور خودرو شما شوند. همچنین باعث افزایش موتور خودرو شما می شوند. یک ماده فلاش باکیفیت، تمامی آلودگی های جمع شده بر روی موتور و اجزای آن را به طور کامل از بین می برد.
  2. Flushing مانند این است که به موتور خود «clean slate» بدهید. یک تعویض ساده روغن موتور، می تواند در بهبود عمکرد و کارایی موتور خودرو شما، تأثیر فوق العاده ای داشته باشد.
  3. روغن را زمانی داخل مخزن بریزید که که موتور کاملاً تمیز شده باشد. قرار دادن روغن تمیز در یک موتور کثیف، یعنی اینکه روغن شما برای مدت طولانی تمیز نمی ماند. شما نمی خواهید روغن جدید شما، لجن ها و رسوبات قدیمی را که در طول تعویض روغن شما باقی مانده است جمع کند، جایی که می توانند درست در موتور شما رسوب کنند.
  4. شستشو یا FLushing موتور، ریزترین و کوچک ترین آلودگی ها را به طور کامل از بین می برد. یک فیلتر جدید به حذف ناخالصی ها و آلودگی ها کمک می کند، اما هیچ فیلتری 100% در تمیز کردن روغن شما موثر نیست. بنابراین فلاش کردن موتور، هر کثیفی ای که باقی مانده را از بین می برد.
  5. Flush می تواند قطعات موتور را تمیز می کند. از یک فلاش حرفه ای برای تمیز کردن اجزای داخلی موتور استفاده کنید تا روغن جدید شما بتواند آنها را به درستی روغن کاری کند.

در این مقاله به بررسی خاصیت و مزایای موتور شویی (موتور شویی) پرداختیم، در انتها منتظر نظرات، پیشنهادات، سوالات شما عزیزان و خوانندگان گرامی هستیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید TwitterFacebookWhatsappTelegramLinkedInPin It

دیدگاهتان را بنویسید

×

سلام!

ارتباط با بخش پشتیبانی آنلاین فیدار کلین

×