تفاوت پمپ سمپاش و کارواش

تفاوت پمپ سمپاش و کارواش چیست؟ آیا این دو تفاوتی دارند؟ آیا می توان از همان پمپ کارواش به منظور سمپاشی استفاده کرد؟ در این مقاله قصد داریم درباره این موضوع به طور کامل صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پمپ سمپاش چیست؟

پمپ های سمپاش به گونه ای طراحی شده اند که محتویات مخزن سیال را با سرعت جریان و تحویل فشار به گالن در دقیقه خاص (GPM) به سمت نازل(های) اسپری خارج کنند. هنگام انتخاب پمپ سمپاش مناسب برای کار، مهم است که پمپ های موجود و مشخصات عملکرد آنها و همچنین هرگونه نگرانی بالقوه سازگاری سیال به ماده را درک کنید. در صنعت کشاورزی امروزی، شش (6) نوع پمپ سمپاش مهندسی شده اند تا سازگاری شغلی و تطبیق پذیری کاربرد را با ویژگی های عملکرد پمپ موجود و گزینه های درایو قدرت ارائه دهند. شش نوع پمپ رایج عبارتند از: گریز از مرکز، دیافراگمی، غلتکی، انتقالی، پیستونی و آبیاری تزریقی. این پمپ‌های سمپاش مدرن طیف گسترده‌ای از حداکثر نرخ جریان GPM، فشار PSI پمپ، اندازه و ابعاد نصب، مواد تولیدی و گزینه‌های نصب چرخش شفت را تولید می‌کنند، و بسیاری از آنها منابع انرژی متعددی برای مطابقت با نیازهای کاری شما دارند. هفت (7) گزینه درایو قدرت در دسترس است که بر اساس مدل پمپ متفاوت است: بنزینی، برقی، هیدرولیک، تسمه یا قرقره، PTO، پنوماتیک (هوا) و پایه. هزینه پمپ بستگی به استفاده و نیازهای کاری آن دارد.

لازم به ذکر است می توان در بسیار از محصولات می توان از پمپ ها هم به عنوان پمپ سمپاش و هم پمپ کارواش استفاده نمود.

پمپ های سمپاش برای چه مواردی استفاده می شود؟

پمپ های سمپاش به طور گسترده در سیستم های سمپاشی کشاورزی، انتقال مایعات و کاربردهای آب استفاده می شود. پمپ ها حول کاربردهای خاص صنعت و کاربرد با ویژگی های مختلف تکامل یافته اند. برخی از کاربردهای پمپ سمپاش عبارتند از:

  • بوم های کشاورزی، نازل های اسپری بدون بوم و سمپاش های صحرایی
  • سیستم های آبیاری بارانی برای مزرعه، مزرعه، تاکستان، گلخانه نهالستان
  • عملکرد محصول شیمیایی، حمل و نقل کشاورزی، انتقال
  • انتقال و آبگیری آب آشامیدنی، تازه و شور
  • کاربرد علف کش، شاخ و برگ، قاتل علف های هرز در خاک، مراتع، چمن و خطوط حصار
  • حشره، آفت، شاخ و برگ عمومی، تعمیر و نگهداری جاده
  • فاضلاب، زباله، زباله، انتقال آب
  • اسپری با فشار بالا و نقطه هدف، شستشوی فشار، تمیز کردن
  • ساخت و تولید سمپاش

پمپ های سمپاش صنعتی مدرن دارای طرح های مهندسی موفق بسیاری برای مطابقت، برآورده کردن و فراتر از الزامات شغلی و کاری هستند. چه به دنبال پمپ سمپاش بوم یا یک پمپ کار تولیدی باشید، پمپ مناسب برای این کار دارای مشخصات عملیاتی برای برآورده کردن نصب و تقاضای سیستم است.

پمپ کارواش چیست؟

پمپ کارواش یک نوع دستگاه حرفه ای است یا یک پمپ پیستونی رفت و برگشتی با فشار بالا است که از آب پرفشار برای حذف کپک، کثیفی، گرد و غبار، گل و خاک از سطوح و اجسام مانند ساختمان ها، وسایل نقلیه، تجهیزات صنعتی و سطوح بتنی جاده استفاده می کند. دستگاه پمپ کارواش یک جریان یا جت آب پرفشار را به سمت یک سطح هدایت می کنند تا سطح را تمیز، رسوب زدایی، چربی زدایی یا آماده سازی کنند. پمپ ها ممکن است از آب سرد یا آب گرم و بخار برای انجام عملکرد خود استفاده کنند و آب اغلب با پاک کننده ها، شوینده ها یا حلال های مختلف مخلوط می شود. آنها برای تمیز کردن سطوح یا برای تخریب محصولات ساخته شده از فلز، چوب، بتن، سنگ، پلاستیک، شیشه یا سایر مصالح ساختمانی استفاده می شوند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی تفاوت پمپ سمپاش و کارواش پرداختیم و مطالبی خدمت شما عزیزان بیان کردیم. در انتها اگر سوالی داشتید، در بخش نظرات همین مقاله آن را مطرح فرمایید تا در سریع ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید TwitterFacebookWhatsappTelegramLinkedInPin It

2 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت پمپ سمپاش و کارواش;

دیدگاهتان را بنویسید

×

سلام!

ارتباط با بخش پشتیبانی آنلاین فیدار کلین

×