کارواش بخار بهتر است یا آب

در این مقاله قصد داریم درباره موضوع شستشو با کارواش بخار بهتر است یا آب نیز با شما بزرگواران صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا درباره تفاوت های شستشو با این دو روش و اینکه کدام یک از شیوه های شستشو مناسب است، اطلاعات مفیدی را خدمت شما ارائه دهیم.

هر دو شیوه نظافت، یعنی بخار و آب، جزو روش های متداول نظافت مکانیزه محسوب می شوند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای انجام عملیات شستشو با با بخار از دستگاه هایی به نام کارواش بخار یا بخارشوی صنعتی و برای شستشو با استفاده از آب از دستگاه های کارواش صنعتی یا واترجت صنعتی استفاده می شود.

کارواش بخار یا کارواش نانو بخار چیست؟

دستگاه کارواش بخار و نانو بخار، نوعی از ماشین های نظافتی جدید محسوب هستند که به جای استفاده از آب به عنوان منبع شستشو، از پاشش بخار برای نظافت سطوح، تجهیزات و خودروها استفاده می کند. این تجهیزات از بخار تولید شده با دمای بالا برای رسیدن به هدف تمیز کردن استفاده می کنند. از آنجایی که دمای بخار، بالاتر از دمای آب معمولی است، رطوبت موجود در آن کمتر است، بنابراین هنگام تمیز کردن سطح تجهیزات، می تواند به سرعت گرد و غبار را از بین ببرد و مقدار زیادی تبخیر شود، بدون اینکه قطرات آب باقی بماند. هنگامی که از بخار برای تمیز کردن لوازم داخلی خودرو استفاده می کنید، اثر تمیز کنندگی بخار در این زمان نقش اصلی را ایفا می کند. بخار با دمای بالا وقتی گرد و غبار را روی داشبورد و خروجی هوای کولر پاشیده می‌شود. بخار به دلیل دمای بالا بسیار زیاد است. در مدت زمان کوتاهی در هوا تبخیر می شود به طوری که سطوح قسمت های مختلف خودرو برای مدت طولانی در معرض آب قرار نمی گیرد و هر دقیقه قسمتی از خودرو با استفاده مناسب تمیز، استریل، ضدعفونی و خوشبو می شود. دستگاه های شستشو با بخار، دارای مزایای متعددی نسبت به کارواش های سنتی مبتنی بر آب هستند که در ادامه به برخی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

  • مهمترین مزیت اصلی کارواش های بخار، استفاده از بخار به عنوان منبع تمیز کننده است. بخار آب به طور طبیعی دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضد باکتری است و می‌تواند کثیفی‌ها و لکه‌ها را به خوبی از سطوح بدون کوچکترین مشکلی حذف کند.
  • تمیز کردن ناحیه هایی که دسترسی به آن ها سخت و مشکل است، با استفاده از بخار بسیار آسان است.
  • صرفه جویی فوق العاده در میزان مصرف آب (حدود 10 درصد). یکی دیگر از مهم ترین مزیت های شستشو با استفاده از کارواش های بخار است. زیرا بخار آب، قابل استفاده مجدد است و نیاز به آب تازه کمتری دارد.
  • در این روش نیازی به استفاده زیاد از مواد شوینده ندارید و با کمترین میزان استفاده ماده شوینده، کلیه آلودگی ها از روی سطوح به راحتی پاک می شوند.
  • صرفه جویی عالی در زمان. زیر بخار راحت تر سطوح و تجهیزات را نظافت می کند.
  • دستگاه های نظافت با بخار سازگاری کامل با محیط زیست دارند وآلاینده های بسیار کمتری تولید می کنند.

شستشو با آب به اندازه بخار موثر نیست. زیرا بخار می تواند ماشین را عمیق تر نظافت کند. دمای بالای بخار می تواند آلودگی های بیشتری را نسبت به آب از بین ببرد. علاوه بر این، همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، بخار آب کمتری نسبت به شستشوی آب مصرف می کند، بنابراین سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

چگونه از دستگاه های کارواش نانو بخار استفاده کنیم؟

  • اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از محصول، دستورالعمل های آن را مطالعه کرده اید. این به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد دستگاه و نحوه استفاده صحیح از آن را یاد بگیرید.
  • هنگام نظافت نمای بیرونی خودروها، از چرخ ها شروع و به سمت بالا حرکت کنید. این کار از ایجاد رگه روی رنگ اتومبیل تان جلوگیری می کند.
  • هنگام نظافت فضای داخلی خودرو، از صندلی ها شروع و به سمت پایین حرکت کنید. این کار به از بین بردن هرگونه کثیفی یا گرد و غباری که روی سطوح جمع شده است، کمک می کند.
  • اگر برای اولین بار است که از دستگاه های بخار استفاده می کنید، بهتر است ابتدا آن را در یک منطقه کوچک آزمایش کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.
  • نکته آخر اینکه، همیشه قبل از نگهداری دستگاه اجازه دهید تا کاملاً خنک شود.

دستگاه های کارواش صعتی چیست؟

دستگاه های کارواش صنعتی که به نام های واترجت صنعتی و دستگاه های شستشوی فشار قوی آب مشهورند، نوعی از تجهیزات مکانیزه نظافتی محسوب می شوند که در آن از آب به عنوان منیع اصلی برای انجام فرآیند نظافت سطوح و تجهیزات استفاده می شود. این نوع از تجهیزات نظافت و شستشوی صنعتی، انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها به صورت آب گرم و آب سرد ارائه می شوند و از برق تک فاز و سه فاز به عنوان منبع انرژی موردنیازشان و برخی دستگاه های دیگر هم از سوخت بنزین یا گازوئیل برای انجام فرآیند کاریشان استفاده می کنند.

اگر تصمیم گرفتید یک دستگاه فشار قوی آب گرم انتخاب کنید، اگرچه از مدل های آب سرد گرانتر است، اما این مزیت را دارید که سخت ترین آلودگی ها را از بین می برد.

مهمترین مزیت های شستشو با استفاده از دستگاه های شستشوی فشار قوی آب عبارتند از:

  • مزیت اول مطمئناً اقتصادی است، زیرا با در نظر گرفتن استفاده طولانی مدت برای تمام خودروهای خانواده، هزینه اولیه برای خرید یک واشر فشار قوی را می توان به راحتی کاهش داد.
  • آب تحت فشار قوی از طریق نازل‌ها به سطح خودرو پاشیده می‌شود و کثیفی‌ها و لکه‌ها را از بین می‌برد.
  • با استفاده از کارواش آب، می‌توان به سرعت و به طور گسترده‌تری سطوح را نظافت کرد.
  • مصرف آب نسبتا بالاتر در مقایسه با دستگاه های شستشو با بخار.
  • در برخی موارد، استفاده از مواد شوینده در کارواش صنعتی می‌تواند به نتایج بهتری در تمیز کردن سطح خودرو منجر گردد.
نتیجه گیری

در این مقاله درباره کارواش بخار بهتر است یا آبمطالبی خدمت شما بیان کردیم. برای جمع بندی بایستی خدمت شما عزیزان عرض کنیم که هر دو روش نظافت با بخار و آب می‌توانند نظافت در سطح بسیار بالایی انجام دهند، اما انتخاب بین دستگاه کارواش بخار و دستگاه شستشوی فشار قوی آب بستگی به نیاز شما دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید TwitterFacebookWhatsappTelegramLinkedInPin It

دیدگاهتان را بنویسید

×

سلام!

ارتباط با بخش پشتیبانی آنلاین فیدار کلین

×