ساخت اسپری موتور شوی

در این مقاله قصد داریم درباره نحوه ساخت اسپری موتور شوی با شما عزیزان صحبت کنیم. بسیاری از شما عزیزان درباره نحوه ساخت مواد شوینده مخصوص شستشوی موتور خودرو در منزل از ما سوال کرده بودید. بنابراین تصمیم گرفتیم در این زمینه مقاله ای بنویسیم و این فرآیند را به صورت ساده برای شما بزرگواران شرح دهیم.

چربی زدایی موتور شامل از بین بردن تجمع کثیفی، روغن و گریس در داخل محفظه موتور خودرو است. حذف این آلودگی ها، نه تنها موتور خودروی شما را کاملاً جدید جلوه می دهد، بلکه عملکرد و کارایی را افزایش می دهد که به نوبه خود باعث صرفه جویی در هزینه سوخت، تعمیرات، تعویض و موارد دیگر می شود. در واقع یک موتوری که تمیز است، خنک تر کار می کند و برای همه سیستم های داخلی خودرو بهتر است. شما عزیزان می توانید محلول های چربی زدایی موتور خود را با چند ماده معمولی خانگی بسازید. دستور العمل های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، بنابراین دستور العملی که انتخاب می کنید تا حد زیادی به این بستگی دارد که یک دست دارید و چه چیزی را برای وسیله نقلیه خود اعمال می کنید.

توجه داشته باشید که این فرآیند ساخت اسپری موتورشوی خود توصیه شده است و شاید بهتر باشد از محصولات تجاری و قابل اعتماد در بازار استفاده کنید، زیرا این محصولات به طور کامل تست شده‌اند و دارای فرمولاسیون مناسب برای تمیز کردن موتورها هستند. بدین منظور بر وری کلمه بهترین موتور شوی خودرو کلیک کنید.

مراحل ساخت اسپری موتور شوی خانگی

❶ سودا شوینده کربنات سدیم

برای این چربی‌گیر موتور، به ¼ فنجان سودا شستشوی کربنات سدیم نیاز دارید. علاوه بر این به یک گالن آب گرم نیاز دارید. به سادگی این دو ماده را با هم ترکیب تا کاملاً ترکیب شوند، سپس آن را به یک بطری اسپری پلاستیکی منتقل کنید. از جوش شیرین (بی کربنات سدیم) به عنوان جایگزین استفاده نکنید زیرا به خوبی تمیز نمی شود.

❷ روغن گیر

این دستور العمل ممکن است عجیب به نظر برسد، اما نفت سفید برای از بین بردن چربی و ضایعات از موتورها به خوبی عمل می کند. به منظور ساخت این محلول، به نفت سفید، آب و صابون ظرف‌شویی مایع نیاز دارید. یک قسمت نفت سفید را با چهار قسمت آب ترکیب و سپس چند قطره صابون به آن اضافه و در انتها به یک بطری اسپری پلاستیکی منتقل کنید. فقط در کار و نگهداری این محلول بسیار مراقب باشید، زیرا نفت سفید بسیار قابل اشتعال است.

❸ چربی زدا آمونیاک

برای ساخت این نوع چربی زدا، بایستی دو قسمت آمونیاک، دو قسمت آب و یک قسمت صابون ظرف مایع را در یک بطری اسپری پلاستیکی مخلوط کنید. مطمئن شوید که همه مواد کاملا با هم ترکیب شده اند. بسیار مهم است که هنگام استفاده از این چربی گیر بسیار محتاط باشید، زیرا آمونیاک سوز آور است و می تواند به چشم ها، بینی، گلو و دهان آسیب برساند.

مراحل استفاده از اسپری موتورشوی خانگی

اولین گام برای استفاده از روغن‌گیر موتور، اطمینان از خاموش بودن موتور خودرو و خنک بودن کامل آن است. همچنین بایستی از تجهیزات محافظ مانند دستکش کار، عینک ایمنی و پیش بند استفاده کنید. هنگامی که موتور شما خنک شد و شما آماده شد، زمان آن است که محلول خود را با یک برس تمیز کننده سفت استفاده کنید.

با پوشاندن صحیح محفظه موتور با چربی‌گیر خود شروع کنید. بگذارید چند دقیقه بماند، سپس با استفاده از برس محلول را هر بار یک قسمت کوچک بمالید. تمام تلاش خود را بکنید تا از شلنگ و سیم کشی خودداری کنید، زیرا مواد شیمیایی تمیزکننده قوی اگر ظریف باشند می توانند به آنها آسیب برسانند. کار را با شستشوی کامل محل کار با آب تمیز و سپس خشک کردن آن با یک پارچه میکروفیبر به پایان برسانید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره نحوه و مراحل ساخت اسپری موتور شوی خانگی با شما عزیزان صحیت کردیم. هر سوالی در این زمینه داشتید، حتماً آن را در بخش دیدگاه های این مقاله مطرح نمایید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید TwitterFacebookWhatsappTelegramLinkedInPin It

دیدگاهتان را بنویسید

×

سلام!

ارتباط با بخش پشتیبانی آنلاین فیدار کلین

×