تعمیر پمپ کارواش برتولینی ایتالیا توسط نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش Bertolini در ایران، شرکت فیدار کلین. عملکرد صحیح پمپ دیافراگمی اغلب به نصب صحیح و نگهداری دقیق آن بستگی دارد. با این حال، حتی پمپ هایی که به درستی نصب شده باشند، گاهی اوقات می توانند مشکلاتی مانند پرایمینگ، فشار، ضربان، صدا یا مشکلات مصرف روغن داشته باشند. اگر احساس می کنید که پمپ آنطور که باید کار نمی کند، باید فوراً برای درک علت خرابی و بازیابی آن اقدام کنید.
برخی از مراحل تعمیر و نگهداری دستگاه پمپ کارواش معمولی هستند، در حالی که برخی دیگر باید توسط تکنسین های ماهر یا در مراکز خدمات مجاز انجام شوند.
مشاهده لیست انواع محصولات پمپ کارواش برتولینی ایتالیا
پمپ آب را پُر نمی کند یا آب نمی کشد
هنگامی که پمپ، آب را پر نمی کند یا آب را نمی کشد، به طور کلی سه علت وجود دارد:
تنظیم کننده کنترل در “فشار” است
نترسید، قبل از شروع به جدا کردن پمپ خود، همیشه بررسی کنید که تنظیم کننده کنترل در حالت “by-pass” باشد، این مشکل اغلب به دلیل بی توجهی است. مشکلات در خط مکش، یعنی لوله ها یا اتصالات در حال مکش هوا هستند. سپس کل خط مکش باید بررسی شود و باید اطمینان حاصل شود که لوله ها و اتصالات به طور ایمن بسته شده اند. گرفتگی فیلتر مکش، اگر خط مکش سالم و کار می کند، باید فیلتر مکش را خارج کرده و در صورت گرفتگی آن را تمیز کنید.
پمپ بدون فشار یا فشار کمتر از حد معمول است
مشکلات فشار ممکن است ناشی از سرعت دور در دقیقه باشد که با مشخصات فنی پمپ مناسب نیست، در این مورد کافی است تعداد دورهای ذکر شده در دفترچه راهنما را تنظیم مجدد کنید تا فشار لازم برای استفاده صحیح دوباره ایجاد شود.
اگر فشار همچنان کم یا برابر با صفر باقی بماند، احتمالاً مشکل ممکن است مربوط به نازل ها باشد. اگر نازل ها فرسوده شده باشند یا سرعت جریان آنها بیشتر از میزانی باشد که پمپ می تواند به آن برسد، باید تعویض شوند.
فشار پمپ کارواش نامنظم است
فشار نامنظم نیز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:
ابتدا خط مکش را بررسی کنید، اگر لوله ها یا اتصالات هوا را می مکند فشار داخل پمپ به وضوح تحت تأثیر قرار می گیرد. ممکن است دمپر ضربان به اشتباه تنظیم شده باشد. دمپر ارتعاشات ناشی از حرکت نوسانی دیافراگم ها را به لطف یک محفظه فشار جذب می کند. اگر به درستی تنظیم نشود، فشار دمپر می تواند بر فشار پمپ تأثیر بگذارد. به سادگی فشار صحیح را در داخل دمپر بازگردانید و فشار پمپ دوباره منظم خواهد شد.
دلیل دیگر ممکن است پیکربندی نادرست تنظیم کننده فشار باشد، تنظیم فشار رگولاتور را بررسی کنید (و در صورت لزوم آن را تعمیر یا تعویض کنید).
نبض های بیش از حد
در صورت تکان یا ارتعاش بیش از حد، مطمئناً باید دمپر ضربان را بررسی کنید، زیرا هدف این ابزار کاهش ضربان است. هر 50 ساعت کار باید بار هوای داخل را چک کنید و در صورت لزوم با استفاده از پمپ کارواش فشار را بازنشانی کنید.
سر و صدای بیش از حد مرتبط با افت سطح روغن
اگر پمپ شروع به سر و صدا شدن کرد، سطح روغن را در سریع ترین زمان ممکن بررسی کنید، اگر کاهش یافت به این معنی است که خط مکش مسدود شده است. فقط خط مکش (مخصوصا فیلتر) را بررسی کنید و هر گونه انسداد را بردارید
مصرف بیش از حد روغنپ
اگر مصرف بیش از حد روغن با رنگ شیری (همان) همراه باشد، به احتمال زیاد یک یا چند دیافراگم شکسته یا آسیب دیده است.
دیافراگم ها محفظه پمپاژ را از گیربکس جدا می کنند و از تماس سیال پمپ شده با قطعات مکانیکی و روغن جلوگیری می کنند. هنگامی که دیافراگم می شکند، مایع در روغن فیلتر می شود و آن را شیری می کند. در این مرحله، تعویض تمام دیافراگم ها و روغن برای جلوگیری از آسیب های عمده مهم است.
حال بیایید آسیب هایی که ممکن است به دیافراگم وارد شود را در نظر بگیریم: در صورت شکستگی دیافراگم، شناسایی علت و اقدام برای جلوگیری از عود آن مهم است.
دو برش در شیرهای مکش و تخلیه
دلایل مختلفی برای این نوع مشکل وجود دارد:
طبق معمول، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید که آیا خط مکش مسدود شده است و فیلتر را تمیز کنید.
یکی از شایع ترین علل ایجاد حفره است، حباب های بخار در داخل مایع ایجاد می شود که منفجر می شود و دیافراگم را خراب می کند. برای جلوگیری از کاویتاسیون چندین نکته مفید وجود دارد، اول از همه نباید آب را از اعماق بیش از حد (حداکثر 4 متر) مکید.
اگر مایع خیلی غلیظ است، از مایع مبتنی بر آب استفاده کنید
سرعت بیش از حد نیز ممکن است به دیافراگم آسیب برساند، تمرین خوبی است که دور 550 دور در دقیقه نگه دارید. همیشه بررسی کنید که شیر مکش به درستی بسته شده باشد و سوراخ های آستر به درستی قرار گرفته باشند.
علاوه بر این، دیافراگم نیز ممکن است تحت تأثیر تهاجم شیمیایی قرار گیرد، همیشه سازگاری بین دیافراگم و محصول شیمیایی مورد استفاده را بررسی کنید.
شکستگی نزدیک به قطر داخلی و پارگی
این شکستگی ناشی از سایش است، هنگامی که دیافراگم بیش از زمان مجاز (300 ساعت) استفاده می شود، دیسک نگهدارنده باعث اصطکاک و سپس پارگی می شود.
تعویض دیافراگم ها هر 300 ساعت یا در ابتدای هر فصل (کوتاه تر از این دو) تمرین خوبی است.
برش تیز نیم دایره
این برش با وجود هوا در حمام روغن زیر دیافراگم ایجاد می شود. احتمالاً هنگام مونتاژ یا تعمیر هوا تصفیه نشده است و اکنون باید دیافراگم تعویض شود و مراقب باشید که هوا از پمپ تخلیه شود.