نحوه و طرز کار پمپ کارواش صنعتی

نحوه و طرز کار پمپ کارواش صنعتی ، مطلبی است که قصد داریم در این مقاله درباره آن صحبت کنیم. از شما سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه هستید. اگر هم سوالی برای شما عزیزان پیش آمد، حتماً در بخش دیدگاه ها یا نظرات همین مقاله آن را مطرح نمایید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ دهیم.

دستگاه های کارواش صنعتی که به عنوان دستگاه های شستشوی فشار قوی آب یا Industrial Car wash هم نیز شناخته می شوند، نوعی از تجهیزات نظافت و شستشوی صنعتی حرفه ای و کاربردی هستند که با استفاده فشار بسیار بالای آب، کلیه تجهیزات و سطوح های مختلف دارای آلودگی را تمیز و سطحی پاک و عاری از هرگونه آلودگی را به شما تحویل می دهند. این تجهیزات حرفه ای اغلب دارای فشارهای عملیاتی مختلفی بوده که شما عزیزان می توانید به تناسب با نیاز خود، از هریک از آن ها استفاده نمایید.

کاربرد دستگاه های پمپ کارواش صنعتی

دستگاه های پمپ کارواش صنعتی اغلب به منظور موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

  • به منظور شستشوی خودروها، موتورها، دوچرخه ها و انواع وسایل نقلیه سنگین و سبک
  • به منظور مصارف صنعتی مانند نظافت سطوح کف و سطوح عمودی و پاک کردن سطوح از آلودگی های سخت و چسبنده
  • به منظور تمیز کردن تاسیسات
  • به منظور شستن کِشتی ها
  • به منظور نظافت تجهیزات و ماشین آلات صنعتی
  • به منظور نظافت دیوارها و کف خیابان ها در شهرداری ها
  • و بسیاری موارد دیگر

دستورالعمل نحوه طرز کار پمپ کارواش صنعتی

کاری که در واقع یک دستگاه پمپ کارواش صنعتی انجام می دهد حرکت دادن یک خوشه آب برای ایجاد جریان در دستگاه فشار قوی آب است. فشار ناشی از محدودیت در خوشه آب است، همانطور که زمانی که آب از یک نازل عبور می کند. وقتی از قابلیت پمپ در ایجاد فشار مشخص در جریان معین صحبت می کنیم، بدین معنی است که پمپ قادر است آن مقدار از آب را در هر دقیقه از طریق یک نازل یا محدودیت حرکت دهد که در واقع فشار مشخص شده را ایجاد می کند.

احتمالاً ساده ترین روش برای درک نحوه عملکرد یک پمپ کارواش صنعتی، تشخیص یک واحد و دیدن نحوه ساخت آن است.

به منظور ایجاد جریان آب، اکثر پمپ های مورد استفاده در صنعت به سیستمی از شیرها و سیلندرها متکی اند. حرکت پیستون در سیلندر، آب را از طریق شیر ورودی می کِشد و حرکت بالا آن را از طریق دریچه خروجی خارج می کند. دریچه ها اساساً آب را با جلوگیری از جریان برگشتی از طریق پمپ هدایت می کنند.

پمپ‌های جدیدتر با سرعت بالاتر (پمپ‌های 3400 دور در دقیقه) نیز منجر به نوسانات فشار کمتری شده و به گشتاور راه‌اندازی کمتری نیاز دارند. با این حال، آنها منجر به سایش سریع‌تر می‌شوند، قابلیت مکش کمتری داشته و گاهی اوقات اختلال در عملکرد و کارایی آن ها بالا بوده و می‌تواند مشکل ساز شود. بهترین، بادوام ترین و باکیفیت ترین پمپ های صنعتی، پمپ های سری برتولینی و کومت ساخت کشور ایتالیا هستند که توسط شرکت فیدار کلین ارائه می شوند.

از آنجایی که پمپ هسته یک دستگاه واترجت صنعتی است، به طور کلی در هنگام خرابی این تجهیزات، یکی از بخش های اصلی ای است که تعمیرکاران به آن شک می کنند. با این حال، به طور کلی 90٪ از مشکلات کاهش فشار آب خورجی به علت Pump ها نیستند. برخی از اشکالات را می توان به محدودیت های سیستم یا سایش قطعات مانند نازل و غیره نسبت داد. عدم رسیدگی به پمپ از طریق روغن های مخصوص، احتمالاً علت اصلی خرابی زودرس این تجهیزات حساس شوند. محدودیت‌های ورودی دستگاه اجازه نمی‌دهد آب کافی وارد پمپ شود که منجر به پدیده کاویتاسیون می‌شود. کاویتاسیون زمانی است که هوا با آب مخلوط شده و در هنگامی که  تحت فشار قرار می گیرد، انفجارهای کوچکی رخ می دهد که در سطح بسته بندی یا پیستون پاره می گردد.

ساده ترین طرح شیر، شامل فنر و پاپت است و به صورت هیدرولیکی با اختلاف فشار در دو طرف شیر کار می کند. هنگامی که فشار بر روی شیر از توانایی فنر برای بسته نگه داشتن پاپت بیشتر شود، دریچه باز می گردد. در حرکت مخالف، آب خود پاپپت را به نشیمنگاهش فشار می دهد و دریچه را بسته نگه می دارد و از جریان آب در جهت اشتباه جلوگیری می کند.

نحوه کنترل جریان آب در پمپ کارواش صنعتی

جریان آب از طریق پمپ را می توان به سه روش کنترل کرد، با افزایش یا کاهش سوراخ سیلندر، با طولانی یا کوتاه کردن حرکت پیستون یا با افزایش یا کاهش سرعت عملکرد پمپ دستگاه.

نکات مهم در استفاده از دستگاه های پمپ کارواش صنعتی

هنگام استفاده از ماشین‌شویی‌های فشار قوی، لطفاً توجه داشته باشید:

منبع تغذیه بایستی با پارامترهای موتور سازنده سازگار باشد. همچنین تجهیزات الکتریکی باید محافظ و عایق بندی شده باشند، موتور الکتریکی باید دارای سیم اتصال به زمین باشد و از طریق یک قطع کننده مدار مانند aptomat متصل شود.

در حالی که منبع آب کافی نیست، بدون آب یا آب کثیف، دستگاه را کاملاً روشن نکنید. این امر باعث آسیب جدی به قطعات داخل هد پمپ می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره طرز و نحوه کار پمپ کارواش صنعتی صحبت کردیم. امیدواریم توانسته اطلاعات کاملی را در این زمینه به شما عزیزان داده باشیم. منتظرات مقالات بعدی ما باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید TwitterFacebookWhatsappTelegramLinkedInPin It

دیدگاهتان را بنویسید

×

سلام!

ارتباط با بخش پشتیبانی آنلاین فیدار کلین

×